Rabu, 24 Jun 2009

suara 'aman' dari stadium~

yeah...

malam tadi start pukul 8 malam masih mencari- cari di mana duduknya stadium shah alam. memalukan, kan?


budak selangor tapi tak tahu mana letaknya stadium shah alam?eh? bukan. stadium shah alam tu stay tetap kat situ. aku pun maklum stadium tu di mana. cuma...tak jumpa jalan nak pergi stadium tu ajer..ahakssss


seawal jam 815 kami sudahpun duduk selesa di tempat penonton. serius awal gila!


bosan pulak. tengok manusia2 mula membanjiri ruangan penonton. berbagai ragam. majoriti pakai bajuselangor. takpun baju merah ataupun kuning. terasa excited.
pasukan gendang sudahpun mengambil tempat selesa di ruangan paling atas. aku rasa tempat tu memang diorang dah chop awal- awal kowt. 'awal' di sini bermaksud, bilamana ada perlawanan pasukan selangor,tempat ini akan dikhaskan untuk pasukan gendang cina ni.[agaknya aa].


ketika duduk, seluruh ruangan stadium aku lihat. ratap sepuasnya. aku bangga. serius bangga!menjadi anak selangor bukan mudah. aku bersyukur. entah kenapa!
malam tadi, selangor vs johor fc.
perlawanan bermula. sorakan bergema. gendang di palu penuh semangat. aku suka itu.
malangnya, tempat yang kami pilih memang strategik dari segi fokus ke gawang gol tapi nya...tak strategik langsung dari segi nak mengelakkan asap dan kebisingan melampau warga penyokong yang sangat dramatik.


perlawanan bermula. tapi kami terasa tak selesa. dengan omongan yang berbaur hinaan or makian kepada pemain atau penyokong johor fc yang secipud tu...


walau tak berapa nampak muka pemain di padang.tapi kami kenal setiap gerak.tau siapa punya badan.hardi.sangat rajin berlari ke sana sini.amri, tak berapa mencapub malam tu.safee sali.sangat banyak peluang. dan rajin jugak.


dan penjaga gol terlepas bola.dan?GOL!!!!walaupun gol sendiri, kesilapan penjaga gol johor fc. kami suka. keadaan mula bingit.aku seronok tapi jadi tak selesa.actually, aku tak gemar situasi sebegini.bising.saya ni kan berjiwa.saya tak suka bingit2.

permainan kembali garang.dan tiba- tiba?PENALTY???!!!!apa ni? ni yang aku tak berapa gemar. main penat- penat, pihak lawan dapat penalty.sangat tak suka.kalau pihak kita tu lain cara la. aku suka!!

separuh masa pertama berakhir dengan seri 1-1.dan kami pun keluar kejab tuk isi perut. makan nasi lemak, beli kuaci and tak lupa air yang berharga rm2.mahal seyh!
kami buat keputusan untuk beralih tempat.alih dari tempat yang banyak asap buatan manusia.alih dari kebisingan tahap karmamanusia2 yang excited.
ternyata. kami selesa. menonton selari dengan gawang gol sebelah kiri pulak.mereka sangat lucu. bila pemain bermain bagus, mereka sorak.tepuk tangan gemuruh.bila pemain bermain gelabah[kurang bagus], mereka mengeji.----'mak kau ada skandal!'sengal. aku tak tahu mana relatednya dengan pemain yang tengah main. cik abang, fokus pada game, boleh??mereka bercakap ikut suka. tiada halangan. negara demokrasi, kan?!

terserah...
separuh masa kedua. sangat bagus. tiga gol lagi ditambah. tak berapa chantek. tapi okaylah. janji menang.
kami lebih selesa di tempat duduk baru.

habis sahaja perlawanan, kami stay kejab. menghayati suasana stadium yang agak AMAN.mereka semua dahkeluar.pulang.



p/s: selangor vs johor fc.selangor menang 4-1.hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.