Sabtu, 4 Julai 2009

tarikh ke depan, kita tetap jalan

semalam birthday one of my fren.dan smlm jugak aku dgr die bercerita perihal dirinya clash dengan boyfriendnya.something yang memang aku dah jangka before ni tapi kenapa aku terasa pelik.macam benda ni bukan apa yang dah aku fikirkan akan jadik. pelik jugak.
aku lihat dia menangis.sedih barangkali.

tapi, kan senang bila kita tak terikat dengan mana- mana manusia bernama lelaki.

hidup lebih aman..[bukan menolak mana- mana kewujudan lelaki tapi rasanya buat masa sekarang, bukan mereka yang perlu dikejarkan]

bagi aku biar sekarang dia sakit, esok lusa everything dah under control.

dan maybe dia akan berfikir semasaknya selepas ini. jadikn everything yang jadi sebagai pengajaran yang cukup bagi dirinya.or mungkin selepas ini, dia akan berfikir seperti aku?

aku tak mahu berchenta sehinggalah tiba masanya aku kahwin.dan kahwin pulak, aku rela atas pilihan mama n ayah [klau time tu aku xde pilihan hati lagi!]

kan lebih senang.cuma sekarang, aku perlu jaga diri sebaik mungkin ajer!
insya-ALLAH.aku akan lakukan itu.

walau apapun yang terjadi.sekarang memang aku dah nampak sangat yang tiada kebaikan kita berchenta ni.no wonder aa ramai ajer yang clash. aku bukan mendoakan.cuma thats the reality are.

tiada siapa yang paksa.pilihan diatas kita sendiri.

masakan pokok bergoyang kalau tiada angin, kan?

kita yang bentuk diri kita sendiri.kalau kita pandai jaga diri, takkan manusia lain nak bukak mulut bercakap soal kita.kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.