Selasa, 13 Oktober 2009

hampir ke tarikh luput.

aku tak faham kenapa manusia ni suka sangat dengan sikap pura- pura.
segala hal yang dia nak buat, semuanya tipu.
hidup dengan menipu.
menipu untuk kepentingan diri.
menipu untuk dipandang tinggi.
menipu untuk menipu.

aku bosan dengan dunia.
manusia asyik nak pentingkan diri.
sanggup pijak kawan sendiri untuk tonjolkan diri.
manusia begini patut di tanam hidup- hidup.

atau pijak saja time dia baby dulu.

aku rasa aku mahu lari dari dunia aku sekarang.
lari dari segalanya.
ada masanya aku menyesal memilih jln ini.
tahu diri ini tak mampu tapi cuba juga memaksa.

tak tahu sampai bila aku boleh bertahan.

selagi ada kudrat. ku angkat tangan meminta- minta kepada Tuhan.
agar di kuatkan hati dan diri menjadi manusia berhati kental.

aku bukan lemah.

aku bukan bodoh.

ada masa aku begini.
ada masa aku begitu.

kerna aku fleksibel.

tapi kenapa aku terasa seperti dipijak.
dikeji kerana tak kuat.
diherdik kerana tak pandai.

diam tak bererti bodoh wahai manusia.

bijak ada masa.
kuat juga tunggu masa.

ini diri aku. biar aku yang tentukan. bukan kamu.
sekarang aku biarkan kamu mengeji.
biarkan kamu mengherdik.

aku takkan balas.

sampai masa pasti kamu sedar.

sesungguhnya kamu lebih lemah dari aku.
kamu lebih bodoh dari aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.