Rabu, 30 September 2009

insiden hari ini

"kalau tulis dlm btk point form pon baek, lg bgus ad nombor...biar semua jelas ada brape point.."
menurut kata encik said othman, lecturer ibm ak yg sgt straight dlm segala ethics presentation. jujur beliau sgt bagus. sangat.
so better ak follow ckp die.

pertama :
hari ini ak bgun awal, bukn sebab rowcall. tapi tak tahu pasal apa. padahal jam kt phone tak menjerit lagi. biarlah, mama ak ckp bngun awal...rezeki masuk. erm..lebih kurg aa. sebaik dgr azan, trus tunaikan solat subuh. diluar hujan renyai2. dlm hati terdetik, maybe rowcall di lobi.

punyalah tunggu kat lobi, siap baris kot. diorang panggil suruh baris kat bawah. no hurt feeling. just follow. sebab ak bukan suo kot. kalo ak suo, ak suh baris dlm blik ak je. hehe.

gila hebat. Tuhan bagi laluan sebentar utk kami baris. tiada hujan. renyai juga hilang.

tapi sekejab je la. Tuhan bagi rasa je. sikit2 sudah. sekali lagi renyai. dan kami mula bergerak ke lobi. renyai mula lebat. baju dah berbintat. syial. ak cukup tak suka. tambah pulak beberapa detik selepas itu. kejadian inter. manusia bermulut sgt busuk. biadap kurang ajar tanpa berfikir. dgn aku silap la. ak bukn lg manusia yg bleh dipijak, okay. ak dah tegas.

"wey, ko boleh suruh senior ko tepi??!"

aku jerit mcm tu kot. byk mata da memandang. tapi suasana kembali tenang atas pujukan kawan yg laen. spontan sakit hati ak dgn omongan manusia mulut busuk tadi.

kedua :
aku keluar ke mydin subang. mcm biasa, aku memng lost tapi naseb berjya kidnap beberapa manusia arif jalan. sbb mereka kuat merewang, maybe. so sampai di mydin dgn jayanya. kami kesuntukan masa.
misi-- cari barang utk hamper, tag nama junior, kiwi, baju pagoda

dan semuanya tertunai tak sampai sejam lebih. tolak jalan jem.

ketiga :
petang tadi time physical training. something yg bermakna bila ak kembali bersenam. gila rindu. gila. huhu.
rindu joging satu UM. rindu hoki. rindu netball. rindu futsal. tak rindu bola tampar. tak suka. sebab ak tak pandai maen.

tapi sebenarnya bukan ini yg nk dicerita dlm insiden ke-3 ni. ada kesah disebaliknya. hehe.

tadi, aku perasan ada budak lelaki pandang aku. sebenarnya bukan tadi je. dari sem lepas kowt ak perasan dia ni. tapi manusia semacm ak yg tak brape nk percaya tangkap chintan ni, mana nk ngaku kn. tapi serius. aku dpt rasa dia pandang ak time ak ngah wat PT. agak segan. tapi ak cool. kembali tenang. ada sesekali kami berbalas pandang. aku nampak mata dia senyum. haha. gila. aku dah gila. G.I.L.A.
die tak handsome,cuma sweet sweet lala...sweet sweet.
mangkuk gila ak ni.

p/s : lelaki kadang cuma pandang, mungkin secara tak sedar memandang. bukan bermakna suka. or maybe kalau dia pandang lama. bukan juga suka, cuma tertarik. ini yg aku percaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.