Ahad, 11 September 2011

kahwin lagi.

hari ini,
orang kampung aku dah mula sibokkan diri pergi ke majlis- majlis kahwin. ada yang pergi sekali kan dengan melawat sempena bulan syawal ni kan. puan mama dengan incik ayah dapat tiga jemputan katanya. rasanya itu yang paling sikit. paling banyak mereka pernah dapat mencecah berbelas juga.
meriah. penat. bukan apa. bayangkan, sebuah rumah makan nasi minyak. kalau berbelas? dan semuanya nasi minyak? boleh pengsan wooo....

hari ini,
budak kampung aku buat majlis kahwin. jodohnya dah sampai. dengan orang jauh. minggu lepas di tempat perempuan, minggu ini dirumahnya. malam tadi persandingan dia. ramai agaknya kawan- kawan yang datang. sebab rasa- rasanya dia satu- satunya kawan lelaki baya aku yang kahwin. jadi mungkin semua memeriahkan majlisnya.

tak usah tanya aku lah. aku tak pergi majlis dia malam tadi.
aku pergi belah petang. kira antara tetamu yang terawal lah sampai. eccehhh...

okay, dah.
cakap banyak pon tak guna.

selamat hari raya.
selamat pengantin baru, hafiz dan lia.
moga mahligai yang dibina berkekalan hingga ujung nyawa.
insyaALLAH.
doa aku bersama kalian.



sapa lagi kawan aku nak kahwin?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.