Ahad, 27 Jun 2010

satu kejadian.

okay, tiba2 dunia aku dikecohkan dengan khabar yang entah apa2. supposely benda ni sikit pon tak bagi efek pada aku. tapi sebab aku rasa aku perlu, aku buat. ya, memang aku tak fikir panjang. kalau tiba2 mahu bunuh diri, aku akan terjun dari blok c kolej lima. sampai begitu aku punya tiba2.

dan sebab tiba2 aku suarakan sikap ambil berat dan ambil tahu aku. aku di jatuhkan ke tempat yang paling bawah. tiada nilai. TIADA sebarang nilai. hilang segala baik, hilang segala bakti. oleh hanya sebab itu.

okay fine. kau emo. then, aku tak backup kau. aku ini yang dikatakan lupa kawan. makan kawan. makan kau!

terpulang.

lain orang lain bicara. rambut saja sama hitam tapi pemikiran tetap banyak bedanya. atau mungkin memang benar aku tak kau kenali sepenuhnya. adik beradik pon boleh berbunuh. apatah lagi kita2 yang memang tiada hubungan apa. mahu kata aku pembunuh. pembunuh yang membunuh kepercayaan kamu2. juga terpulang.

siapa aku untuk kau percaya.

yang aku tahu. aku tak buat silap. atas dasar kawan. atas dasar manusia. aku bukan tidak punya akal mahu berfikir. mana baik, mana buruk. mana salah, mana betul. dan fine, mulut aku gampang. memang. aku akan cakap apa saja yang aku fikir. dan gampang itu aku. terima kaseh. terima kaseh banyak- banyak.

dan cakap juga aku pengecut. tidak mahu berdepan. juga terpulang.

aku bukan kawan. aku gampang. aku pengecut.
memang itu aku!

4 ulasan:

  1. erk.. 2 3 kali ak baca. hanya daunnya ak tangkap..
    tak pula kelihatan ubinya...hukhuk

    BalasPadam
  2. ah! menyesal aku

    BalasPadam
  3. apanya yang kau nak kesal2 pulak ni?

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.