Isnin, 27 Julai 2009

kejuaraan untuk selamanya~




SELANGOR sudahpun menutup tirai TM Liga Super dengan penuh gaya. and guess what?? saya juga menjadi saksi kejuaraan malam itu. dan untuk pertama kalinya, saya melihat supporters berjaya berlari masuk ke padang tanpa halangan daripada abang2 FRU. jelas mereka bangga dengan kejayaan team Selangor sehingga sanggup meredah parit kecil yang sengaja dibina untuk memisahkan supporters dengan padang. takut players2 hot mereka diapa- apakan barangkali. ntah apa- apa. kenapa kat oversea selamba dek je supporters support dari belakang gawang gol? xperlu nk gune budak milo untuk berpenat lelah berlari mendapatkan bola. supporters kita kan ada??

entah. rasanya kalau malaysia turut memperakukan cara yang sama, maybe lebih ramai supporters akan turun menyokong. tapi jangan disangka tidak akan ada disadvantages nya pulak. apa yang pastinya, bola akan kerap hilang.[tapi rasanya supporters juga dah dewasa.]tau mana baik dan mana buruk.

malam itu sengaja saya pulang ke rumah semata- mata mahu ke stadium. tiada plan laen apabila pulang ke rumah hujung minggu. tengok bola dah macam jadi kegilaan dalam diri saya. wah!!! thats really a great hobby from now on. jalan pegi stadium pun dah hafal. tak perlu nak sesat lagi dah!

jelas selangor hebat mengalahkan pahang malam itu. saya tau ada live di rtm1. tapi plan untuk ke stadium tetap diteruskan. alang- alang menyeluk pekasam, kan...biarlah sampai ke pangkal lengan.

masuk sahaja ke dalam stadium, tak sempat duduk lagi...terus menyanyikan lagu 'negaraku'.[alamak lupa ingatan!]lagu negaraku or lagu selangor. eh, jab.mestilah lagu negaraku. sebab bukan selangor je ada kat stadium malam tu. pahang pun ada! hah, konfirm...lagu negaraku!!

haha...sori.

pertamanya dikejutkan dengan jaringan tak berapa mantap dari pemain pahang.bola lantun tak silap saya. then, sepakan penalty selangor sebab pemain dia jelas dikasari oleh goal keeper depan mata kami.[ingin dijelaskan di sini, kami duduk straight dengan kotak penalty tempat selangor menyerang.]so that, its so obvious!!!

macam biasa, safee sali berjaya melakukannya dengan tampan dan bergaya. lama saya tunggu dia melunaskan jaringannya yang seringkali terbengkalai. after itu, amri dengan sepakan bergaya kaki kiri. hanya perlu menguis nya untuk hanya melihat bola tu masuk sendiri ke gawang gol. haha.gelabah goal keeper mengejar bola kecik yang laju menyusur masuk ke gawang goal.




actually mcm2 jadik malam tu. xsempat nk tulih ni. pic pon banyak lagi xupload. lain kali ya...


after ni join piala selangor pulak!








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.