Isnin, 24 Ogos 2009

celaka kah kehidupan?

bosan dengan manusia yang selalu bermuka-muka.

perlu kah?

if dia memang berpewatakan sebegitu, FINE!!

dan aku??
needs to stick with who i am~
i am what i am.---bunyi macam klise kan?
tapi macammana kalau kehadiran dia memberi impak yang agak besar dalam hidup aku?
perlu aku terpengaruh?
hanyut dengan impak yang secara nyatanya bisa melayang- layang akalku.

well, sedikit nasihat buat diri kecik ini.
pernah dengar ungkapan rambut sama hitam tapi hati lain- lain ?
tepat!
inilah manusia. Tuhan ciptakan manusia itu berbagai. it was like ada pros and cons---ada kau, ada aku!
logiknya, kalau semua manusia itu macam kau, atau semuanya macam aku, tak akan ada variasi la dalam hidup. erm~ lebih kurang macam itu la..
penting untuk ingat sesuatu.
bahawa manusia ni ada yang semacam fleksibel dan ada yang tidak!

fleksibel--susah nk expect perwatakan dia. kadang dia begini, kadang dia begitu. hari ini kita perasan dia macam ni, dan esok mungkin kena ubah persepsi kita. kadang tak sampai esok pon, hanya perlu tunggu a few hours to change.
non-fleksibel--jenis manusia yang hanya stick dengan perwatakan dia, pendapat dia and hell...hidup dia. walau banyak mana berbuih mulut member2 bagi nasihat pun...tak guna~ kerana bagi dia, dirinya adalah betul. pendapatnya juga betul. hidup ini hanya hidup dia yang betul.
padahal dia tak sedar yang dirinya tak betul.

so, macammana kita nak menjadikan diri kita rasa selesa dengan semua jenis manusia ni??
apa yang aku fikir, kalau aku...
stil boleh tahan dengan sikap manusia jenis ini dan tak membuatkan saya naik menyampah, ok...carry on!
then, bila terasa sikap die sangat tak kena dgn aku...say directly is the best way!
serius, so...kalau terasa sori aa...aku juga punya watak dan perwatakan. dan dlm hidup aku, aku adalah watak utama...takkanlah watak utama asyik nak mengalah? asyik nk kena buli? asyik nak kne pengaruh je, kn?

tak percaya? IYA~ serius...

dan pernah dengar tak, walau macammana celakanya kehidupan itu, ianya masih kehidupan ?
dan aku tersenyum. penuh makna barangkali. setuju dengan ungkapan separa kasar di atas. means, walau macamana sucks nya kehidupan kita, kita tetap kena harungi nya juga. makna kata, semua kehidupan yang katanya celaka itu adalah ujian Tuhan. kan?

p/s: penat dengan dunia yang penuh dgn penipuan~
song for this entry : senyum pada dunia by tangga

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.