Selasa, 21 September 2010

aku, encik apanama dan hoki.

banyak kali dalam hidup memang kita tak boleh nak jangka. macam tadi. aku jumpa encik apanama. ok dia kurus. berdebar sikit tapi aku kan, selamba sudah. tegur sepatah dua, then blah. member dia pon dah pandang semacam. aku taknak ah dikata gatal. hish aku memang anti sungguh ayat tu. entah apa yang member dia fikir. aku ok je kalau budak perempuan tegur2 ari dulu. ala, lepak sudah. ok ari dengan encik apanama tak sama. ari suka layan perempuan. encik apa nama? entah. tak tahu nak klasified macam mana.

kalau cinta jangan kacau
kalau sayang tak perlu marah
kalau ikhlas tak minta berbalas
serahkan cintamu
pada yang punya cinta

bait lagu aliff aziz ft joanna. aku rasa lagu ni takada kena-mengena pon dengan kisah hari ini. tapi cuba korang tengok baris ketiga. kalau ikhlas tak minta berbalas. bagi aku, itulah yang sepatutnya dipraktikkan oleh penchinta2 sekarang. ikhlas tu kan Tuhan saja yang tahu. seikhlas mana kita suka atau sayang pada seseorang itu, cukup sekadar dia dan Tuhan kita yang tahu. kalau ada jodoh, adalah. kalau tak ada, terima saja takdir Tuhan. kalau kita ikhlas suka atau sayang kan dia, lihat dia bahagia kan lebih buatkan kita bahagia.

jadi tak perlulah kita nak paksa dia terima kita, ye tak?
ala, macam orang kata...chinta tak semestinya perlu bersama. mungkin dia chinta kita, tapi bukan jodoh kita. kan. dunia ni macam2 kesah. macam2 perangai. macam2 ragam. just take it or leave it. all or nothing. semua pon taknak bagi picisan2 kan. jelas manusia tamak. apalah salahnya biarkan dia hidup bahagia. macam aku biarkan encik apanama bahagia.

sudah. aku taknak cakap yang aku suka encik apanama lagi atau tak. kalau dia baca entri ni mahu malu aku. silap2 aku dengan dia dah tak boleh bersua-muka. aku taknak macam tu. kalau dia pilih kawan. maknanya dia kawan aku. dan bila aku dah anggap dia kawan aku, no feeling2. aku tak minat nak berchinta2 dengan kawan aku. kalau dah kata kawan, kawan dengan aku sampai mati. ok.

dan lagi. hari ini aku masih tak buat keputusan nak main hoki lagi. keputusan yang nampak senang tapi susah. banyak benda kena fikir. luar-dalam. tapi apa2 pon. aku akan buat keputusan yang terbaik. cumanya mungkin, aku belum ada moral. will see esok macam mana. dan juga, tadi aku sudah biasakan di public pakai seluar rabak. janggal sebab nampak macam miskin dan selekeh. tapi biarlah. mahal tahu.

*senyum*

sekian untuk hari indah ini. terima kaseh atas segalanya, ya ALLAH. aku bersyukur.

3 ulasan:

  1. ni dia encik apanama! hehe
    main la hoki weh..
    ko xmain satu kerugian kat 5th..
    pikir..pikir..
    jangan penting diri
    kolej perlukan ko..he

    BalasPadam
  2. kenal dah ke encik apanama?
    hish diam2 sudah. hahaha

    kalo takat ak yg main susah ah. doakan team hoki thun ni berjaya ok.

    tapi kalau main seronok2 pon ok jugak. ni final year ak kot. haha

    BalasPadam
  3. ini yg bikin jeles ni. bleh pulak ko compare2 aku dgn die!

    tak patut betul.

    dahlah aku tak kenal mamat ni. weh rosak imej aku.

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.