Isnin, 27 September 2010

syok sendiri.

ok. siapa rasa program semalam syok sendiri, sila angkat tangan!

ya. anda sangat membantu. kadang aku tak faham. bila kita buat projek, kita yang dikata syok sendiri. oh, bila depa buat, tak ada pulak kesedaran yang depa lagi syok sendiri? serius shit. punyalah aku turun awal nak bagi support. iyalah, program raya kan. aku memang cukup suka. pakai baju raya semua sekali kan. tapi inilah yang merudumkan mood raya aku.

bukan kesah makan yang aku nak cerita. iyalah, kalau raya-mesti makan kan. tapi bukan aku. aku dah mula diet. aku melantak satay je. even banyak lagi juadah yang enak-belaka lain.

kesahnya.
kata open house. apahal nak makan pon kena beratur bagai. ok, itu ethic la konon. tapi, weh. rumah terbuka kot. perlu ke kau nak catu2 makanan. biarlah diorang nak ambik sendiri. ingat semua orang lahap sangat ke nak ambik banyak2. semua orang tahu kenyang kot. baris macam nak pergi mengundi. sudahnya, at last melambak makanan tak habis. membazir.

lagu raya nyanyian org2 kau. haah. ini nampak sangat syok sendiri nya. aku tak lah kesah sangat. suara sedap ke tak ke, itu hak masing2. apalah salahnya kau undang or buka pada sesapa yang nak nyanyi ke. undang artis memang susah lah kan. bagi pengetua kita nyanyi ke. its not a crime apa. bukan selalu kita nak dengar beliau nyanyi pon.

duit raya pada yang bekerja. haram. lagi syok sendiri. sudah memang projek kau, memanglah kau yang buat kerja. lainlah kau kabor ke satu kolej. siapa free mehlah tolong masak. siapa paling rajin masak dapat duit raya!

hampeh.

macam itu jugak yang dapat baju tercantik. haah memang cantik baju2 kau. aku tahu korang kawan2 ajk jugak kan. nampak sangat lah weh. apalah salahnya, kau bagi baju tercantik tu pada bukan muslim ke. nampak sikit menghargai diorang yang susah payah turun pakai baju kebangsaan kita. korang tahu tak, ada chinese yang tak mahu turun sebab kena pakai baju kebangsaan?nampak tak ketidakadilan-nya kat situ?

mari aku tanya. kau nak ke pakai sari masa deepavali nanti? atau pakai ceongsam masa raya cina nanti? tanya diri sendiri dulu, then baru tanya rumet kau.

p/s: kalau budak2 aku yang buat program syok sendiri, memang time tu jugak aku ben!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.