Jumaat, 22 Oktober 2010

terakhir kalinya...


banyak kali dalam hidup memang kita terpaksa meneruskan hidup tanpa impian dan harapan. ataupon terpaksa meninggalkan impian kita. kerna mahu selari sama hidup. yang kadang2 sepertinya tak adil. tapi Tuhan itu Maha Tahu kan. semuanya ada hikmah. kalau tak begitu, begini. kalau tak begini, begitulah.

ini hari, aku rasakan aku lah manusia paling gagal dalam pentas lakonan yang Tuhan kasikan. aku rasakan aku lah manusia yang paling dem saat ini. jika dikasikan manusia untuk aku tumbuk, mungkin dia sudah pengsan atau tenat di ppum. haish, entahlah.

sepertinya aku letakkan akal aku di kaki.
langsung tak bisa berfikir. jelas.

kecewa. ya. itu mungkin perkataan yang paling sesuai untuk aku saat ini.

kisahnya begini. aku seorang yang tiada apa untuk dibanggakan. cuma itu. itu sahaja permainan ataupun priority yang aku ada. aku tahu. walau tidak sampai tahap star. tapi sekurangnya aku tahu. kenapa itupon kau mahu ambil dari aku?

sebulan lebih memang macam pejam-celik. tapi bila kau rasa sesak dengan assignment dan test yang melambak, dan itu semua kau sanggup korbankan untuk permainan ini. sanggup tak tidur malam untuk langsaikan segala assignment dan buat revesyen. sanggup korbankan masa lepak kau dengan member2 kau.
dan akhirnya, kau dikasi tahu...TIADA GAME UNTUK ITU.

ini tak kelakar ok. mungkin ini terakhir kalinya aku bermain untuk itu. tiada istilah tahun depan. mood aku benar2 down. aku sendiri tak faham. jika dari awal memang kau rasa takkan mungkin kau dapatkan tempat untuk game, kenapa mesti kau tabur janji dengan akan ada jugak game? biarkan aku cipta lagi impian untuk main? biarkan orang lain juga bina impian untuk main?
kamon la weh. kau ingat setiap masa kami air yang mengalir kat longkang ke?
kenapa macam taknak bertanggungjawab?

bukan semua orang ada masa untuk esok.
bukan semua orang ada masa untuk lusa.
apatahlagi minggu depan.
tahun depan?

tak usah lah berharap.
eh, kau sedar tak kau sudah hancurkan harapan dan impian orang lain?
wake up lah!

sedar sikit.



baguskan rasanya hampakan orang?

.
..
...
....
...
..
.

p/s: pihak yang bertanggungjawab. plis. aku harap. usaha. masih ada masa kan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.