Khamis, 13 Januari 2011

ini blog, gua punya.

kau tu yang supposely, sudah2 lah. jangan terlebih emo. nanti makan diri. blog2 jugak.

sebenarnya banyak lagi yang ditulis. segala kata2 nasihat dihamburkan setelah membaca entri bebel aku semalam2. aku bukan emo sebenarnya. aku cuma cuba katakan apa yang hati aku simpan. dia kena tahu yang aku ini suka simpan dalam. jadi lama- kelamaan, aku dipijak. dipijak. dipijak. dan dipijak.

sakit tahu tak?

bilamana aku mula nak berubah. mula nak mempertahankan apa yang aku rasa, apahal aku pulak yang diherdik?
salah ke aku? bukan aku keluarkan isu yang salah pon. aku katakan benda yang betul. memang ianya akan melukakan hati manusia2 yang sayang tapi kalau ini dah apa yang dalam hati aku. apa yang aku rasa, aku nak kata apa?

kalau mereka2 boleh suarakan hati mereka sesuka hati. secara terbuka. semua manusia boleh nampak. then, kenapa aku tak? kenapa bila aku yang bangkitkan, nampak semuanya salah aku?

hey, aku juga punya rasa.

dan kau. kalau mahu judge aku, tak perlu bermadah dan tulih ayat2 yang serupa ayat aku. nak nampak puitis dan pandai menulis lah tu. tak usah menampakkan kebodohan diri lah weh.

dan macam yang aku kata. semua pon nak menampakkan diri sendiri yang betul. aku pon macam itu. biarkan aku percaya dengan apa yang aku percaya. bila semuanya dah terjadi pada aku, biar aku yang tanggung. biar aku yang rasa. kalau aku bunuh diri nanti pon, kau tak perlu kesah. dan aku janji takkan menghantui hidup kau. puas?

aku tahu aku menyusahkan bila terlalu fikir apa2 yang aku tak patot fikir. kau kata, aku perlu sayangkan apa yang sepatutnya aku sayangkan. jadi, mana kau tahu apa yang patut aku sayangkan dan apa yangg tak patut? mari aku ingatkan, ini hidup aku. dengan bongkaknya aku boleh kata, semuanya biar aku yang tentukan!

tapi kau kenal aku kan?

aku tak bongkak. aku masih fikirkan manusia2 yang aku sayang. itu sebabnya aku masih kat sini. jadi seorang AKU!

kau kawan terbaik aku. takkan lah kau tak faham. jangan lecture aku boleh?

aku tak mintak disokong dengan banner bagai. cuma aku nak, fahami aku. hormatkan atas apa yang aku fikir. hormatkan atas apa yang aku rasa. itu dah cukup.

mungkin esok lusa aku akan dihukum atas apa yang aku fikir, atas apa yang aku rasa, tapi aku cuma harap, manusia2 yang sayang masih tetap kat sisi aku. sokong aku. itu sahaja.

kau boleh kata aku bodoh.
kau boleh kata aku pentingkan diri.
kau boleh kata aku tak guna akal.
kau boleh kata aku diracun pemikiran.
kau boleh kata apa saja.

kita duduk negara demokrasi, bukan?
jadi, terpulang.

cuma, ini. blog ini. dari sisi aku. terang dan jelas, bukan? ianya DARI SISI AKU. memang aku tak layak untuk suarakan selantang halilintar apa2 isu. tapi aku punya rasa. biar ini tempat, jadi tempat aku melampiaskan rasa aku.

bukan kau.

kalau kau nak, pergi buat blog sendiri.
okay. or else, kau boleh email aku sesuka hati macam yang kau buat sekarang. kasi penoh pon ok. gua tada hal. lu ok, wa ok. kita kawan. sampai mati.

hati aku dah ok sekarang. dah lega sebab dah luah segala. kau dan aku pulak, masih macam biasa. tak ada guna nak masam muka kalau aku kat Malaysia dan kau, kat Jerman sana. tak guna kan?

jadi. biar aku, jadi aku. hormatkan atas apa yang aku rasa. kadang2 aku boleh jadi manusia bodoh yang pandang sebelah mata. seakan tak berlaku apa2. dan kadang2 aku boleh jadi manusia bijak yang punya rasa. sebab hati itu, punya aku. aku sorang yang akan rasa. kalau aku sudah tak tahan, aku akan hambur. silap besarlah main api dengan aku. ok. kau faham?

cuma aku taknak membenci dah. biar Tuhan tentukan segala. senyum aku tetap untuk semua. semua layak. kita sama2 menumpang kat bumi Tuhan kan. jadi redha dan sedar mana letaknya kita. tak usah nak membenci. jika kita dimaki dan khianati sekalipon, let it be. Tuhan akan balas segala, kalau benar kita betul.

ingat, hidup umpama roda. sekejab kau diatas. kau boleh bangga. dan sekejab saja kau boleh berada di bawah. dipijak. lunyai. separuh mati.

sebab Tuhan mahu kita sedar.

4 ulasan:

  1. kin! asal blog kau bau najis je ni?hahaa
    sbr. tp seriusly lah kn. kau nampak begitu benci pada mereka yang gedik2 nak bercinta cintun.i wonder y lah.

    BalasPadam
  2. welcome back, org kecik. ok ak dah lupa nama kau. hahaa..

    btw actually berchinta tu tak salah. pembawakan tu yg salah.

    ak no offense la pasal chinta. dulu ak berchinta jugak.

    BalasPadam
  3. kau dah lupa aku? okeh ak tolong ingatkan kau.haha.
    kalau nk sebut psl cinta ni silap kalau kata x salah. sb cinta itu salah kalau cinta kita bukan kepada yang layak untuk kita cintai.hehe.

    BalasPadam
  4. itu sebab aku tak berchinta dah. sebab aku tahu, tak ada org yg layak utk aku chinta.

    hahahaha.

    ok aku gurau. betullah tu kau cakap.
    chinta ni payah sebenarnya.

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.