Sabtu, 21 Ogos 2010

apa istimewanya 20 ogos?



entah kenapa terancangnya aktiviti tautan kaseh bak kata topik pada tarikh ini. jadi aku klasifikasikan tarikh ini terlalu istimewa bagi aku. bertempat di kediaman sementara nana, pija, ayu, chicy, ecah. dan lain2. kami jadikan wisma ladies. okeh, bunyi sangat annoying sebab letak title tu sendiri. kami memang perasan. so wat?

aku miskin. jadi tiada kamera. tapi jangan risau, jangan khuatir, kawan2 aku kaya dan berbudi. mereka2 punya kamera. nanti2 aku curikan dan letak di sisi aku, okeh. mereka baik, takkan kesah punya. haha.**aku dah curik gambar dari incik jijie. btw, tengkiu yeh!

tadi ramai betul datang. aku jadi terharu beb. ayu pulak masak baguih. semua2 pon kerjasama tahap teratas. alhamdulilah, semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang. berbuka. solat magrib, lepak, solat isyak dan terawih. dan kalau sudah namanya intek gorila utara ni, intek yang memang terkenal dengan hepi hournya. setiap masa, setiap ketika asyik nak berhepi hour. syukur, aku dikurniakan mereka2. aku bahagia. series.

dan bak kata kumi, sesi membina kenangan pula selepas itu. kami tahu kami mesra. kami tahu kami ceria. secara tak sedar, sebenarnya masing2 makin malu2. aku pon terdetik, "oh, masing2 dah besar rupanya!"
kalau dolu2 tak ada masa nak bermalu2, sembang lebat sana-sini macam kita kamceng dari kecik. aku kenal kau. kau kenal aku. jalan berlaga bahu pon, guwa tak ada kesah punya. oh okeh, sekarang aku nak jalan depan diorang pon malu2. nak lepak sama2 pon kena fikir banyak kali.

eh, apa maknanya tu?

tapi seriesli. bukan aku saja yang terasa. oh atau mungkin sebab kami yang perempuan2 ni sikit barangkali. jadi semuanya lebih selesa lepak di dapur dari bergelak ketawa di depan dengan budak2 lelaki. nak ajak ke depan pon, gerak ramai2. kau tak nak pergi, aku lagi lah tak mahu!

huih, kelakar deh. atau mungkin sebab kami pon dah lama tak lepak2 sama2. mungkin sebab itu kot. tapi kalau diikutkan, memang normal manusianya macam tu. palapes saja yang suka dan selesa lepak lelaki-perempuan sama2. bukan sosial terlebih, ya. kami masih terbatas. cumanya kami mempraktikkan hubungan kekeluargaan. ke-adikbradik-an. ha, itulah dia.

aku tak dapat bayang nanti kalau jumpa 3/4 tahun akan datang. series malu nak tegur pulak. hahah.

hish, rasanya nak kabor ke satu dunia. betapa bertuahnya berada dalam lingkungan persahabatan intek gorila utara ni. apalah sangat aku ini jika aku cuma sivillian. jujur aku lebih suka cara palapes berkawan. aku suka. dan aku harap sangat semua palapes pon akan menerapkan nilai persahabatan yang sebegini.

dan janji. jamuan raya nanti di wisma lelaki pula. [oi, sejak bila ada wisma lelaki, wisma ladies ni?]
sudahlah diorang tengah ada orientasi. tahu dek mereka, mampuih aku.
harap sangat jamuan raya nanti, semua akan datang. dan aku, datang makan of cos. tapi tak salah kalau nak suruh aku basuh pinggan pon. nak tahu, kerja dapur yang aku paling suka---basuh pinggan lah. itu sebab tangan aku kasar. sabun punya pasal. dan aku suka buih banyak. puan mama selalu marah.

"woi, mana nak tahan sabun tu sebulan. kalau satu hari guna sampai setengah botol?"

okeh, puan mama memang rok. bila dia bising, macam itu lah. bingit. tapi beliau tetap mama yang paling aku cinta. aku lebih rela kena bising dengan puan mama daripada dengar bebelan cik. ops.

okeh. dah. sekian. aku nak berlayar. babai.

p/s: baru teringat 20 ogos juga hari jadi kekasih lama aku. cait.

8 ulasan:

  1. uh uh uh..
    (penat..jap2)
    fuuuuhhh..
    thanks!!
    makanan korang masak sume best!!
    cayalah :)

    BalasPadam
  2. asal gmbr ak xde??? huuu....

    BalasPadam
  3. asal xde gmbr mke ak? huhuhuhu....

    BalasPadam
  4. haah eji. kenapa yeh?
    kau dah balik kot time ni.

    tak remaja la balik rumah awal2.
    hahahhaa

    BalasPadam
  5. menurut saranan ibu bapa, bukankah itu amalan mulia lagi berpahala?

    BalasPadam
  6. oh alhamdulillah. akhirnya kau mengejar juga saranan ibubapa. . ingatkn asyik ingat nk bergambar..

    hahah. next time yeh. raya di mes pulak nnt.

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.