Jumaat, 9 April 2010

macammana...?

kalau tempat yang kita rasakan paling selesa untuk berbicara soal segala, jadi tempat yang paling dielakkan untuk berbicara?

sudah tentunya masih isu mahu menjaga hati. ya, saya sangat menjaga hati manusia di sekeliling saya. jika anda masih terasa, maaf. cuma anda perlu tahu bahawa saya telah cuba dengan segala kudrat yang ada.

aku hipokrit.
ya!

itu sebab aku masih belum mampu menggegar dunia. jujur aku masih di tahap paling bawah. hipokrit aku mendahului segala. dan aku masih manusia biasa. jadi tiada apa untuk digemparkan.

kau tidak akan menjadi orang lain, wahai diri. walau selama mana kau berusaha. kau tetap kau. mana bisa bertukar pada yang lain. mungkin jawa rangers saja mampu bertukar. tapi itupun cuma beberapa jam. selepas itu, mereka akan kembali menjadi manusia yang juga biasa- biasa.

pernahkan kamu2 rasa sangat lelah dalam se-hari2?
terpaksa berpura walau kamu tahu akan kebenaran yang rasanya gila pahit.
cuba fokus hanya fikirkan yang positif2 sahaja.
cuba elakkan sang negatif dari singgah.
aku bukan penyabar. semua orang tahu. darah muda kot. salah sikit mahu dihambur dengan maki.
aku marah tapi yang aku mampu cuma diam.
D.I.A.M.

terasa loser jadi seorang aku.
okay, kalau apa yang ada dalam kepala ho aku salah. mari, cepat2 betulkan. mahu aku paparkan segala di sini?
aku tak mampu.
serius, tak mampu.
itu yang aku katakan tempat yang sudah biasa aku hamburkan segala sudah menjadi tempat yang paling aku elakkan.
aku mahu berbicara tapi tak tahu pada siapa.

dan mungkin, diam itu adalah terbaik. aku layan kan saja. hati yang sakit tak usah dilayan, nanti bertambah mengada!

jadi manusia yang kool, okay.
try to be.

persetankan semua yang berlaku. selagi kau hidup, kau kena hepi.
dan sekarang, exam pun makin hampir. jadikan janji kau nak study start hari isnin ini. semua2 bantu aku, ya.

aku taknak repeat2 segala. aku taknak pandang belakang dah.
biar macammana pon. ini hidup aku, biar aku yang tentukan.

aku yang tentukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.