Isnin, 10 Mei 2010

mahu apa lagi.

okeh ini hari aku mahu bercherita tentang bola lagi. dalam kita sibok dengan EPL dan juga Liga Super, kita semua tak sedar yang mana varsiti kita terlibat dalam Liga IPT Kementerian pengajian tinggi. dan ini hari juga aku mahu umumkan bahwa UM juara zon tengah, ya.

pelik kan. macammana aku boleh tahu dan boleh layan bola varsiti ini. iyalah. aku juga heran. sampaikan jad cakap aku punya SA ada main dalam team um. hello, perlukah aku punya SA dalam tu baru aku nak pergi tengok diorang main?

wadehel.

mungkin poyo gila bila perempuan2 ni minat bola. duduk dalam banyaknya manusia bernama lelaki tak bererti kami mahukan perhatian.

"wah, perempuan ni tengok bola. nak menggedik la tuh. mesti dia ada minat sapa2 dalam team ni..."

gelak ter-guling2 aku. hei, bukak mata bukak minda la weh. sekarang orang bawak famili datang stadium tahu. dengan anak kecik. macam berkelah pon ada. kalau mereka boleh kenapa perempuan bujang tak boleh?

kami cuma minat.
aku cuma minat.

ah, sudahlah. cakap banyak pon tak guna. kan aku sudah cakap biarkan aku dengan dunia aku. yeh. harap semuanya semakin berubah. zaman sudah semakin global. pemikiran juga perlu di-global kan.

okeh berbalik kepada bola varsiti tadi. malam tadi diadakan dekat stadium uni kebangsaan yang tak terbaek langsung!
lecak sana-sini. macam main dalam kolam pon ada jugak. tak kelakar langsung okeh. bengang gila. kalau tak, um boleh saja benam ukm dalam kolam air atas padang itu. cit. entah apa- apa. lebih baik tak payah ada stadium kalau kebajikan stadium begini terabai. fed-up tahu?

dan pulak disampah kan dengan mulut longkang budak2 ukm. anyway, silap kitorang jugak sebab duduk dikalangan mereka. mahu duduk di kawasan budak2 um segan pulak. semua pon budak pusat sukan. dan terasa pelik pulak nanti. dan lagi, mula2 hanya tempat duduk kami yang kosong, jadi kami cuma fill in the blank. ingatkan tak jadi hal.

hampeh. terkena kami.

tapi serius. macam mahu bangun dan tampor budak2 ukm. ada ke patut dia cakap um itu universiti menipu!
wtf. nasib la aku masih sedar yang aku dekat universiti orang lain. bukan um. sialan betul. aku doakan ukm kalah. ah peduli la. benamkan pemain dia sama dengan penyokongnya sekali.

benci ukm. misi utama sekarang, kalahkan ukm dalam tauliah palapes jun nanti. dan ada ke patut budak palapes jadi budak milo malam tadi. kutip bola then kena gelak. cilabai betul. mana boleh budak palapes jadi budak milo. kot ye pon nak tolong ke apa. tak perlulah nak pakai baju palapes. ngek betullah.

haish nasib saja tauliah tahun ini tak ada sukan. rugi betul. ah tak kira. dalam kawad pon boleh niat nak kalahkan palapes ukm. tunggu yeh. palapes um akan berdiri megah nanti.
ala, tak usah suka sangat lah.

kalau budak bola kami boleh kalahkan korang. kenapa palapes tak boleh kan?

manusia2 macam ni lah yang membunuh semangat kesukanan yang rasmi ada. haramjad betul. tapi walau macammana pon. tak pernah pulak aku baca kat mana yang mana perempuan tak boleh lepak sesama perempuan pergi stadium, tengok bola. ini negara demokrasi okeh. kirim salam sesiapa yang jeles dengan kedemokrasi an kami.

kami akan buat apa kami mahu.
aku akan buat apa aku mahu.
selagi ianya tak memalukan keturunan aku.
apa aku peduli.
dasar manusia tak senang dengan kesenangan manusia lain.
pergi mam*** okeh.

dan sekali lagi ditekankan di sini. aku sudah tak punya SA laen selain encik apa nama. dan encik apa nama tidak main bola sepak yeh. dan kalau dia sudah tidak lagi jadi encik apa nama aku pon. aku sudah hilang rasa mahu bercinta. atau ber-punya SA. hidup sendiri pon sudah terlalu biasa. seronok saja lepak dengan kwan2 yang aku suka.

kan.

jadi mahu apa lagi.


2 ulasan:

  1. kakkk!jad la!bkn jah!hahahaha
    dia ckp kalo ko tgk selangor men tak pelik.tapi um??haha.maybe sbb tak penah2 kecoh psl tema bola um ttbe nak g tgk.ahah

    -youknowwhoiammuahaha-

    BalasPadam
  2. eh sori2. silap dengar.
    hahha. okeh. ai dah edit.

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.