Rabu, 24 November 2010

eksiden.

ingat tak hujan lebat semalam?

hujan mula membasahi bumi Tuhan sebaik sahaja aku habis kelas. itu sebab aku terpaksa lepak kat fek, makan semua dengan usahawan muda. hujan gila lebat. aku terkandas dekat fek dekat sejam jugak ah. bila dah reda sikit, aku pon jalan laju kat motor aku dan terus start motor. sebab aku fikir, hujan sikit aja. biasanya aku sempat sampai kolej dalam keadaan separa lencun.

tapi sebaik sahaja aku melepasi kawasan parking kereta fek aku, aku nampak kereta hitam belok ke arah aku. masa tu memang aku dah budget aku akan langgar jugak kereta ni. nak belok memang tak sempat dah. sedap je tayar depan aku landing dekat nombor plat kereta orang itu. aku memang tak ingat apa dah. sebab bunyi kuat gila. aku dengar orang jerit. mungkin dia saksi kejadian kot.

aku bangun, pakai helmet aku semula.

aku dengar orang tanya aku ok tak. aku jawab ok.
aku dengar orang tanya aku cedera tak. aku jawab tak.

masa tu aku tak nampak dah orang yang aku langgar tu. dan guess what, seingat aku dia lecturer kat fek aku. oh my!

hujan terus lebat gila time tu. aku terus rempit balik kolej. tapi aku dah terasa aura pelik kat motor aku dah. mungkin sebab hentakan yang kuat. serius kuat. lengan sampai bahu aku terasa lenguh. seingat aku terhentak dekat handle. cuak jugak aku. sampai sekarang, tangan kiri aku tak boleh angkat cawan ni. nak mintak urut, tapi tak ada siapa. time aku eksiden lah, rumet aku nak balik rumah dia. aku jadi down. lepas magrib je aku terus tidor. tak tahan sakit sebenarnya.

motor aku tak pastilah teruknya tahap berapa. yang pasti esok nak kena bawak pergi bengkel. nak check handle. tapi fulus pulak tak ada. tadi incik ayah call pon tak sempat nak angkat, PA aku dah jawab dulu. nak call semula lupa. sebab terus tidor. esok pagi aku call incik ayah semula lah.

tapi alhamdulillah jugak ah sebab aku eksiden tak teruk mana.

sebabnya. aku memang jenis akan eksiden kalau aku berada di satu tahap pembelajaran. maksud aku, sekolah rendah, sekolah menengah, matrik. dan sekarang universiti. di tahun akhir. kira ok lah. cukup korum. bukan tak berhati- hati, berhati dah. kun fayakun kan. benda nak jadi.

sudahnya. disebabkan fulus aku kurang memberangsangkan sebab dah hujung2 sem ni, aku nak mintak kawan2 lelaki aku tolong tengokkan motor. tapi entah sapa. aku cuma nak make sure motor aku masih selamat di naiki. untuk repair segala, kena tangguh. nanti lepas habis periksa, cuti aku bawak balik motor balik rumah. time tu nak repair segala boleh.

dan badan aku yang rasa tak sedap. sengal2 segala ni. aku tak tahu nak buat macammana. haihh. puan mama kata pegi klinik. tapi faham2 lah aku kan.

ini malam aku kena sambung stadi. exam aku kamis ni. wish me luck. doa senyap2 ok. aku doakan kau. kau doakan aku. terimakaseh.

3 ulasan:

  1. kan aku dah cakap jaga diri. jangan merempit.

    DEGIL.
    DEGIL.
    DEGIL.
    DEGIL.
    DEGIL.

    BalasPadam
  2. benda nak jadi kan. aku nak kata apa?
    aku suruh ko balik sini jaga aku, taknak!

    jadi jangan nak membebel tak tentu pasal.

    BalasPadam
  3. alaa. nk aku balik lah konon. ko tu xabis2 dgn incik apanama ko. apa kes?

    aku tahu ko berangan naik moto ni. tu sbb accident.

    BERANGAN.
    BERANGAN.
    BERANGAN.
    BERANGAN.
    BERANGAN.

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.