Rabu, 3 November 2010

hari bersamanya.

Mohon Tuhan,
Untuk kali ini saja
Beri aku kekuatan
tuk menatap matanya
Mohon Tuhan,
Untuk kali ini saja
Lancarkan hariku
Hariku bersamanya
Hariku bersamanya

lirik ini sedikit sebanyak bagi sentimental value pada aku. kind of jiwa-ng. tapi apa lah salahnya kan. sesekali. penat juga sentiasa rok n rol. penat juga sentiasa selamba tiada perasaan. aku pon manusia kan. sesekali mahu berubah mood. tiba2 cik mood jiwa-ng hari ini datang pulak.

btw, sesiapa yang tak pernah dengar lagu hari bersamanya dari so7, pergilah donlod kat 4shared dan cari lirik dia di google. tak kuasa ah aku nak kasi lirik di sini. bukan dapat duit, ye tak. jadi aku bagi bait2 nya saja. tak bolehlah panjang2, nanti bank lirik tak dapat cari makan pulak. ok aku merepek.

lirik ini sebenarnya kesahnya, seorang lelaki yang meminta Tuhan baikkan segala harinya. harinya untuk bersama manusia yang dia paling chinta la kot. sebab sebelum ini, dia pernah rosakkan hari diorang pegi dating mungkin. jadi dia minta tolong pada Tuhan, jangan rosakkan hari ini. kisah chinta tipikal. tapi bila dia sebut, "Mohon Tuhan". aku jadi terdetik, wah...indahnya.

seriusli lirik so7 tak pernah mengecewakan. masih ingat lagu Anugerah Terindah Yang Pernah Kumiliki?--sedap kan? lagu yang simple tapi apa yang dia nak sampaikan itu jelas. orang kata kalau sudah chinta kan. apa2 pon cantik. apa2 pon bunyinya sedap dan indah.

tapi apa yang jelas, aku belum mahu rasa seperti ini. seperti hari bersamanya. sebab belom ada NYA. jelas kan. takkanlah aku nak ingat balik masa2 aku dengan kekasih lama aku kan. malas dah aku nak berkenang-kenangan. aku dah pandang terus ke hadapan sekarang. biar dia dengan hidup dia, dan tolong biar kan aku dengan hidup aku.

dan sekarang, aku seronok hidup dengan kawan2, famili dan manusia2 di sekeliling aku yang punya banyak ragam. masing2 berusaha mahu menonjolkan diri di hadapan aku. ah, tak apa. aku tak kesah. andai itu bisa buat kalian bahagia, aku akurkan saja. semua pon mahu diperhatikan kan. apa saja yang kamu2 mahu, akan aku kasikan. tak usah risau. tak usah khuatir.

sebenarnya dalam hati ada niat juga minta kalian doakan aku akan mendendangkan hari bersamanya ini. hahaha. malu aku. tapi doa diam2 sudah ya. apa yang penting Tuhan tahu.

hari bersamanya.
akan datang.
tak tahu bila.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.