Ahad, 20 September 2009

bangga aku anak kampung!

raya pertama. lain dari yang lain. memang hati aku tak ada untuk raya. tak ada.
dia juga tidak aku jumpa. kata angah, mereka bertembung malam raya di bazar. erm~
kebiasaan yang sudah menjadi tak biasa. tiada lagi pertembungan pada tiap raya pertama. apa maknanya tu?

mungkin Tuhan nak tunjuk betapa aku dengan dia tiada jodoh. aku tak faham. kalau tidak ditakdirkan untuk bersama, apa maknanya aku diberi keizinan bersama dgnnya untuk waktu yang singkat?

ntah. blank!
ke sebab aku tak jumpa dia pagi raya yang buatkan raya aku hari ini tiada makna?
ceh, gedik gila. haha.
weyh, aku okaylah. hati aku okay. diri aku okay. tak guna nak merintih itu ini sebenarnya. aku kena sedar, masa yg Tuhan beri bila aku dgnnya seketika dulu adalah masa yg amat bernilai. sungguh aku sayang dia waktu itu.
tapi sekarang semuanya kena teruskan hidup. aku dgn hidup aku. dan dia dgn hidupnya. tiada kami antara aku dgn dia.

aku teringat sebelum aku balik ke rumah. kan rumah aku memang di kampung. dan aku budak kampung. ada ke patut member aku cakap..."weyh, kenapa kau nk balik awal? kau bukan ada kampung!"

pergh!
makan dalam seyh.
dia tak sedar, yg aku balik tiap minggu tu blk kampung. terpulanglah kawan, makna kampung pada kau dgn pada aku berbeda. bg aku, di mana nenek aku duduk itulah kampung aku. dan sekarang, dah nasib aku yg mana nenek aku duduk depan rumah aku, so kampung aku depan rumah aku lah...
apahal dia nak cakap yg aku tak ada kg pulak!

tapi tak apa.
entri kali ini sebenarnya apa yang aku nak state betapa aku bangga jd anak kampung sedangkan sepupu aku yg kononnya stay di KL, bandar la sangat...bukan suka sangat balik kampung. tiap kali balik sini, nak berlagak. alahai, tak payahlah...kampung tu, kampung jugak!
korg2 ni cuma nak berlagak dgn hidup korg yg masih makan duit mak bapak tapi gaya macam dan besar2 dan hidup dgn duit sendiri. aku benci manusia macam ni.

sebenarnya da lama aku perhatikan manusia sebegini. tu sebab aku tak berapa berkenan budak bandar. berlagak. dia tak sedar mak ayah dia dulu tu asal kampung jugak. main parit jugak. tak faham betul aku.

tadi semua sepupu aku memnuhkan ruangan rumah sambil menonton live MU vs MC. result 4-3, MU menang. aku suka. tapi budak ni masih tak puas hati. bagi aku yg suka MU mestilah aku seronok. tapi tak bolehlah nk over ngan sepupu2 lelaki aku yg lain. aku tuan rumah, beb. cool sudah.

entah kenapa dia bengang gila MU menang. sudahnya dia jadi bahan kutukan. sapa suruh dia sorg support MC???
bukan nak band mne2 team wey, tapi dah memang adat kan. ada yg menang, ada yg kalah. biarlah kalau ref tu nak bg MU menang pon. dia kenalah redha.hehe. sounds kesian, kan.

tapi kadang aku suka jugak tgk lagak bdk2 bandar ni masuk kampung. heh. kelakar. awkward gila. tak apalah, maybe dia bahagia.
okay. aku terasa sesak nafas sekarang ni. hope esok berjalan dgn baik. seriusli raya ni tak terasa apa-apa melainkan aku terasa aku rajin sikit. haha.

lagu untuk entri kali ini : salam aidilfitri ayahanda dan bonda by raihan ft hujan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.