Selasa, 15 September 2009

kawan itu kawan


sesuatu yang perlu aku sedar...
mungkin sejak dulu patut aku perasan.

kawan adalah kawan.

tak boleh jadi lawan.
tak boleh jadi sahabat.
tak boleh jadi adik beradik.
tak boleh jadi ibu bapa.
tak boleh jadi sepupu.
tak boleh jadi...boyfriend!

actually ini yang aku nak tekankan.
kawan itu kawan, tak boleh jadi boyfriend.
mesti pelik gila bila kawan jadi boyfriend kan?
kawan kita tak usah nk jaga hati sangat, bebas bersuara.
tapi bila jadi boyfriend, kena jaga hati, jaga air muka, jaga perangai kita.
tak bebas.

nampak tak betapa sempitnya fikiran aku?
nampak?

dia mungkin kawan aku.
tapi dia tak boleh jadi boyfriend aku.

sebab?

bila aku kawan dengan dia, aku tak perlu nak cover-cover sana sini.
kami bergelak ketawa, kami kutuk mengutuk, kami usik mengusik, berlanggar bahu, bergesel siku, berebut, ambik gambar ramai- ramai, boleh kutuk pasangan kapel lain, merajuk buat- buat, kalau sakit hati esok boleh lupa. aku nak pergi sana, dia nak pergi sini, tak ada hal, keluar makan masing- masing bayar..
banyak lagi.

dan tak perlu nak pegang sana sini. tatacara hidup masih diamalkan.

tapi bila kapel...?

dia kena pegang tangan aku, selalu kena duduk berdua, dia suap aku, aku suap dia, ambik gambar berdua, orang kutuk aku dengan dia, aku kena fikir perasaan dia, dia kena fikir perasaan aku, benda kecik sikit nak gaduh, benda kecik sikit nak kecik hati, keluar makan dia kena bayar, dating berdua tengok wayang, dia buat lawak aku kne gelak...ala...

susahnya.

mungkin ini sebab aku masih single.
jujurnya aku tak mampu nak tipu diri sendiri. nyata aku tak sesuai dengan zaman bercinta ni.
macammana, ya?

erm, masih ingat entri aku lama dulu?

boys cannot be trusted in relationship BUT they made great friends!

setuju tak kawan- kawan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.