Ahad, 14 Mac 2010

andai ini mimpi indah.

aku tak pernah menyesal mengenalimu
aku tak pernah menyesal lari untukmu
mungkin itu semua takdir jalan hidupku
segalanya telah bermula di saat itu

sejak ku tak harusnya mimpikan hatimu
sebelum hatimu benar menginginkanku
namun ku tak bisa menipu rasa jiwaku
kerna kini aku sungguh mencintaimu

bila ku mendengar merdu suaramu
memanggil2 resah namaku
degup jantung ku mulai berubah
bila ku mulai mengungkap kata rindu
ku tak sanggup meluahkan semua
bahawa akulah dia

andai ini mimpi indah
biarkan saja gelisah
izinkan terus diriku
menemani kamu
semua cerita kita
kuungkapkan dalam doa
selamanya
selamanya

andai ini mimpi indah
bawalah aku bersama
andai ini rasa kita
bawalah aku terbang bersama

andai ini mimpi indah

encik apa nama cuma moral aku.
tidak lebih daripada itu.

dia belum layak.
dia belum cukup ada bilamana aku terasa aku dimaki.
dia belum cukup ada bilamana aku terasa sendiri.
dia belum cukup ada bilamana seluruh dunia melupakan aku.

dia belum pernah menenangkan hati aku yang resah.
dia belum pernah membisikkan kata sabar.

belum.

dan bukan bermakna dia moral aku, dia lah yang paling sempurna.
dia cuma lelaki biasa2.
aku tak berani mahu berkata lebih sebab aku pon masih belum kenal siapa dia.
itu aku cakap. selagi dia tak mulakan semuanya...

semuanya akan masih seperti biasa.

dia masih taraf seorang moral pada aku. masih tidak seistimewa kawan2 yang aku suka. masih tidak sesempurna kekasih yang aku puja. dan dia hanya encik apa nama.

mungkin suatu hari nanti dia akan mengucapkan kata2 cinta.
dan mungkin tidak.

walaupun encik apa nama sudah aku tahu nama sebenar dia. tapi apa yang berubah?
masih sama, kan?

aku tak mahu hubungan yang sementara. aku tak suka. buang masa. kalau encik apa nama benar punya rasa seperti apa yang aku rasa, mampirlah. mari kenali siapa aku. mari berkasih dengan aku.

tapi ianya cuma mimpi.

bila aku bangun nanti, semuanya sudah tiada. kembali seperti biasa.

p/s: bantu aku. aku sesak dengan rasa aku sendiri. aku mahu berhenti punya rasa ini pada encik apa nama. tapi tak mampu. tak mampu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.