Ahad, 3 Januari 2010

permy-suri belum mati.

apa kesahnya hati yang selalu saja sensitif. mahu ambil tak peduli juga susah. penat nasihatkan hati supaya jangan mudah terasa. tapi degil. prob kecik tapi mahu terasa lebih- lebih. hoi, hati...lupa kah azam baru kamu?

ah, sengal.

aku mahu bercherita tentang aku.
jumaat yang lalu aku drive dari klang ke kulim. tak penat. tak ngantuk. tapi sebelum bertolak sudah berbalah dengan adik. siapa mahu bawa dulu. wey, aku masih mampu untuk bawa kereta okay. jadi jangan memandai. mahu diingatkan, permy- suri belum mati. selagi aku mampu, aku akan bawa.

alkesah bukan mahu berlagak la weyh. aku juga tahu penat. bukan mahu menunjuk aku drive dari klang ke kulim. bukan.

tapi aku kakak kan. suka hati aku lah nak bawa kereta waktu bila. yang dia mahu ambil alih tempat aku, apahal. mahu diingatkan lagi, "permy-suri belum mati, okay!"

okay, fine. aku tahu dia sudah boleh bawa kereta.

so what?
ada aku kesah?

banyak lagi kereta lain. kau gelabah sangat nak bawa, pergilah bawa kereta lain.

kau baru dapat lesen sudah mahu berlagak. mentang kau bawa kereta dari klang ke singapura dulu, kau sudah mahu berlagak.

kalau dulu mama mahu ke mana, menunggu aku.
jadi aku terasa ada gunanya aku.

pernah aku suarakan apa yang hati aku rasa.
pergi saja lah dengan dia yang sudah boleh bawa kereta.

aku tahu angah tahu apa yang aku rasa.
dia mengejek.

aku sedih.

aku jeles.
mungkin.

kau cantik.
kau tinggi.
kau budak medic.
kau pandai masak.
kau pandai maen netball.
kau lah terbaek.

then, aku perlu peduli.
tak boleh kah kau bagi satu kelebihan pada aku.
kenapa mahu berebut?

kenapa?

kau memang tak boleh nampak aku senang dan baik sedikit, kan.
fine. walau apapun, kau lah terbaik.

salah aku tak mahu berubah.
salah aku.

tapi permy-suri belum mati.

aku belum mati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.