Ahad, 31 Januari 2010

hampir ke si-tu.

pic credit to rodi. if tak silap lah.

buat masa yang sangat singkat ini. semua pun mula berubah. aku saja yang perasan atau apa. berubah kepada sesuatu. it doesn't matter baik atau buruk. ianya tetap berubah, kan.
atas sesuatu apa yang akan kami capai 12 jun nanti. semua pun sudah punyai impian yang sama. mahu ditauliah sebagai sesuatu seperti di atas.

apa yang nak disoal sekarang, layak kah?
excuse, soalan ni untuk aku. aku.
bukan orang lain. selagi aku tak boleh jawab soalan ni dengan kertas kajang 5 pages. aku tak akan berani tanyakan soalan ni pada manusia lain. hope jangan terlepas tanya.

banyak benda yang terpaksa kita korbankan untuk mencapai sesuatu itu. tapi apa yang aku korbankan?
mungkin korbankan pahala2 aku dengan membuat dosa mengumpat dan mengeji yang terlalu banyak. sori la korang, aku terlalu menyimpan. jadi susah kiranya aku nak berpuas hati. dan selalunya tiada orang mahu mendengar keluhan aku, jadi aku terpaksa memaki.

kadang aku fikir. susahnya menjadi seorang aku.
bullsit.kan.
susah lagi menjadi jebat, asim...dan mungkin cp. erm. ada something psl cp yang aku nak sembang tapi nanti2 lah. dia kadang terlalu ramah dengan aku. sampai aku tak boleh beza samaada dia bergurau atau memerli. ah, biarkan dia dulu.

apa yang aku mahu katakan sekarang, kami sedang menuju ke situ. walau apapun yang ada dalam hati kami. kutukan atau tak puas hati atau apa.

apa yang penting,kami mahu ke situ.

tapi macam kelakar bila menyaksikan kesungguhan manusia yang jelas dibuat- buat. annoying gila. hahaha.

apa yang perlu anda tahu bila masuk palapes ni. ada saja orang yang anda boleh harap. which means kat sini, dalam intake 29 sendiri. terlalu banyak kelebihan yang ada pada setiap individunya. termasuk kelebihan bergosip, ya. jadi seperti yang rodi pernah tulis dalam blog dia. aku sep dengan dia. setuju. bila fikir2 balik, kalau aku tak masuk palapes, aku ada ke 57 kisah yang mahu diceritakan?
belum masuk dengan yang dah keluar baris.
banyak gila.

dan aku rasa, tak perlu dah nak bersungut tentang perangai 57 orang ini. sebab kalau perangai semua sama, tiada warna lah kami. bukan kah seronok punya 57 perangai yang bagai2. jadi, bersyukurlah. menjadi satu itu tak susah kerana semua orang boleh berpura. tapi menjadi bagai2 itu tetap yang utama. sebab dari bagai2 itulah, kami disatukan.

kesedaran aku hampir timbul, kesedaran anda bagaimana?



2 ulasan:

  1. ha..aku setuju!
    tp.........
    aku sedey :(
    nanti semua hilang dengan hala tuju masing2
    tp........
    aku tetap bangga
    ade kawan macam korang

    P/s : aku xnak bepure2..aku suka menuang :)

    BalasPadam
  2. kau menuang mmg semua dah maklum kot. haha.

    tapi selagi kita aktiv ngan fb, bloggie pe jadahkn..

    kita stil bley keep in touch apa.

    tp kne ingat task pertama kita after commission nnt.
    >>>serbu majlis kahwin datul.

    haha.

    BalasPadam

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.