Khamis, 12 November 2009

bila rasa percaya tinggal seinci.

ingat.
aku pernah cakap aku percaya pada kawan.
tapi bila kau jatuhkan rasa percaya aku.
jangan harap mahu aku kembali percaya.

setengah orang akan anggap ianya perkara biasa, normal.
sorry to say, bukan aku.

aku cuba tolak tepi prinsip apa yang aku pegang.
sebab aku fikir, kita sama- sama manusia. banyak silap.
kau kawan aku.
aku kawan kau.

tapi tiap kali itulah juga.
kau rosakkan segalanya.
rosakkan segalanya macam kau rosakkan rasa percaya aku.
aku tak suka macam ni.
sebab aku tak punya apa selain rasa percaya aku.
dan kalau ianya dah tak ada.
then, nak kata apa?

kadang aku fikir aku tak layak hidup.
atau tak layak bergandingan dengan kamukamu semua.

tapi bila fikir2 balik.
kamukamu bukan bagus sangat pon. masih nampak kekurangan yang jelas. jadi aku masih punya peluang hidup dengan rasa percaya aku kan?

tahu apa yang aku percaya?

kamukamu akan jatuh jika kamu sorang!
jangan nak tolak rasa percaya aku.
sebab memang benar, kan?
dan sampai sekarang, aku hanya tersenyum tiap kali kamu menampakkan nilai kekurangan dalam diri kamu. sebab aku manusia takut pada kata-kata, jadi aku memilih diam.

untuk kamukamu,
aku jahat.
jadi aku takkan tegur di mana kamu silap.
sebab aku dah puas dikhianati kamu.

dan aku akan senyum, senyum dan terus senyum.
aku akan puji sebanyak mana yang kamu mahu.
atau kamu mahu aku hidup hanya untuk memuji kamu?
aku tidak kesah.
sebab aku sudah tiada apa utk dibanggakan.
semenjak kamu jatuhkan rasa percaya aku.

untuk kamukamu,
aku ingat semua perkara yang kamu lakukan.
aku ingat semua perkara yang kamu katakan.
aku dapat tangkap apa persepsi kamu.
jadi jangan jadi hipokrit di depan aku.
sebab rasa percaya aku pada kamu tak sampai seinci.

sedikit lagi kamu buat silap.
semuanya akan habis.

habis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.