Isnin, 23 November 2009

wishlist--adaptasi drpd ejan macaskie.

kalian tentu punya sesuatu yang diangankan. semacam entri cik ejan, aku juga terpanggil mahu buat wishlist. tapi bukanlah membina angan mahu tunaikan segala. cuma mahu menyenangkan hati. mahu beritahu aku juga punya wishlist. haha. pathetic gila. tapi tak apalah, kalau punya wishlist mahu juga aku tetapkan hati membina hidup dan keluar dari rentetan hidup sekarang. erm, mungkin kena sedar hidup sekarang tunggang-terbalik.


mahu jual nike hijau-hitam aku. dgn price yg tak boleh nego. haha. kejam. sudah dijual kpd mama. sengal, kan. sebab hajat hati mahu jadikan hak milik kasut di bwh. kalao jual kpd mama, bila2 masa boleh pakai lagi, kan. sounds bijak. tapi bodo sebab kat mama sendiri pun nak jual.

nike cr360 libretto ic ni lah yang menjadi idaman. design tak berapa nak lawa tapi sebab dia kaler merah-hitam hati aku jadi berkenan. haritu nampak kat al-ikhsan, panas aja. nak beli fulus belum ada. sabar, ya. simpan dulu.

kalao skinni merah ni takat rm40-50 je. mampu. cuma fikir mahu pakai bila. serius aku minat gila cuma kasihankan hati yang kena tahan akan pandangan/katacerca manusia laen nanti. tapi yang pasti aku akan beli jugak. jangan sampai aku jumpa kat kedai mana-mana time aku berfulus. kalao tidak, jadi hakmilik la jawabnya.

mazda RX8.
memang bertahun la simpan kat kedai kereta. mahu aku beli? tunggu aku grad, dua tahun lagi. after tu aku nak pergi oversea, nak kerja kat sana dgn ummi...mahu makan berapa tahun. nak guna kereta ni dekat oversea? tak dapat la kot. tak apa, nanti2 akan difikirkan.

aku juga punya impian mahu membuka sebuah kedai buku eksekutif yang mana akan aku designkan based on impian aku tersendiri. pernah juga aku utarakan impian aku ini. time sekolah dulu. aku masih ingat. cikgu itu tanya apa impian aku. bila aku cerita, dia cuma gelakkan. tak membantu langsung. katanya kedai buku sudah melambak. aku paling tak suka kritikan tak membina. dan aku cuma balas padanya.
"tak apalah, sebab cikgu tak suka. saya buang impian ini"
aku terus duduk dan diam. tak mahu berbicara. dan cikgu itu juga diam. serba salah barangkali. aku keras kepala. ya. sapa suruh jolok sarang tebuan?
dah nama pun impian aku, kan. jadi suka hati aku lah!
dan sekarang akan aku usahakan untuk bina pusat futsal ternama di kampung aku. haha. cukuplah. terlalu banyak impian juga buat aku mahu mati. tak tahu mana nak tunaikan dahulu. sarcastic sungguh.
tapi rasanya impian dgn wishlist itu tak banyak beda. cuma bunyi wishlist itu lebih kepada something yang mesti-akan-tunaikan. haha. gila. padahal sama aja.
atau mungkin impian itu bunyinya lebih berangan. jadi macam tak sure akan tunai. impian tu subjektif.
diri, bantu aku ya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.