Khamis, 12 November 2009

encik apa nama? II

kan aku pernah cakap, rasa percaya aku memang high-class.
kali ini time baru pulak yang for sure akan jumpa.
supper.

sebaik naik ke dewan makan. aku dah agak. mesti dia ada punya. baju kaler sama...jodoh kuat. tapi tak sempat nak tengok dia sebab masa nak ambil air dok ralit menyembang. kawan ikhwan ni memang suka kacau perhatian aku, kan. tak menyempat. aku ambil air dan aku duduk.

misi untuk ummi, dia nak kenal dengan budak mana yang buat aku ada aura gedik. sebaik duduk, dia tanya mana satu.

"baju merah. mengadap sana!"

ummi rabun kot. tak sure dia sure nampak atau buat-buat nampak. tapi jelas dia pandang budak tu lebih daripada aku. weyh, ummi...aku report kat taufik karang. budak tu setakat ni aku punya, tak boleh kongsi. tak suka.

then, ummi boleh cakap dia senyum kat budak tuh?
what the...???

cukuplah setakat ummi dgn im tahu tahap gedik aku dekat budak yang aku tak tahu nama tuh. biar. jangan sampai orang lain tahu. jatuh saham aku karang. jangan weyh.

suka je aku dengar ummi nak suh taufik cari nama dan umur budak tuh. mana aci?! aku cakap jangan bagi org laen tahu, kan?
yang buat aku senyum, dia nak tahu umur budak tuh. takut lebih muda dari aku katanya.

erm. aku lupa.
aku pernah tak suka lelaki lebih muda dari aku.
even 1 tahun.
dulu. serius.

takkan sebab budak ni aku nak tukar citarasa aku?

takkan.
kalau dia muda dari aku, cancel.
kalau lah.

apa-apa hal. tunggu berita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

gila amat menghargai jika anda tinggalkan NAMA atau LINK anda beserta komentar ok. tenkiu.